Premium content ophalen
- De groei van de reclamesector wordt in 2023 beperkt tegen door de hoge inflatie en zorgen over een economische recessie.
- Prognoses van grote mediabureaus laten zien hoe de advertentiemarkt er volgend jaar uit zal zien.
- Digital native bedrijven hebben het moeilijk en automotive zal terugkomen, zo zeggen de bureaus.
- Lees ook: Reclame vanuit de ruimte: zo kunnen bedrijven advertenties projecteren aan het firmament.
De reclame-industrie zet zich schrap voor een pittig 2023, maar niet alle segmenten worden even hard getroffen.
Topmanagers van drie grote mediabureaus – Magna Global, GroupM en Zenith – spraken op de Global TMT Conference van UBS over hoe de reclame-industrie er volgend jaar uit zal zien.
Magna Global en GroupM hebben hun groeiverwachtingen voor 2023 hebben verlaagd. Magna schat dat de wereldwijde advertentiemarkt met 5 procent op jaarbasis groeit en GroupM verwacht een toename van 6 procent.
Premium content ophalen